لوگو معرف یک محصول، برند، شرکت یا یک مجموعه می باشد و در کل صورت یک برند لوگوی آن می باشد. بنابراین بسیار مهم است که کاملا زیرکانه و مدبرانه طراحی شود پس با یک لوگوی قوی میتوانید نام تجاری قدرتمندی داشته باشید.

 

تاثیر لوگو بر روی محصول

تاثیر لوگو انقدر بر روی محصول زیاد است که تقریبا میشود گفت نصف فروش محصول به لوگوی آن محصول مربوط است وقتی شما یک لوگوی زیبا و حرفه ای  داشته باشید نظر مشتری خیلی به آن جلب میشود در نتیجه به آن محصول دقت بیشتری میکنند و نهایتا فروش آن محصول بالا می رود یک لوگوی حرفه ای و مناسب باعث میشود که همیشه در اذهان عموم باقی بماند و هیچ وقت از ذهن مردم پاک نشود مثل لوگوی اپل یا نایک که هر جایی که ما این لوگو ها را میبینیم ذهنمان سریع به سمت محصول آنها میرود. با وجود لوگوی انحصاری خودتان شما میتوانید نام خود را بر سر زبان ها بندازید و خودتان را مشهور کنید.

 

چند نکته موثر در طراحی لوگو

طراحی کردن یک لوگو کار بسیار دشواری است و هر کس نمیتواند به خوبی از پس آن بر آید این کار را باید به دست افراد متخصص و کارامد سپرد. در اینجا ما به چند نکته در طراحی لوگو اشاره میکنیم که امیدواریم برای شما مفید باشد.

 

1.ساده باشد:

اگر میخواهید یک لوگوی موثر و کارامد داشته باشید حتما سادگی را در نظر بگیرید هرچه لوگو ساده تر باشد بیشتر در ذهن مشتری میماند و در کل لوگویی که شلوغ باشد ذهن مشتری را شلوغ میکند و همیشه در ذهن مشتری یک محصول گیج و گنگ دارید.

 

2.واضح و بدون حاشیه:

هر لوگویی در نگاه اول باید واضح و قابل درک باشد وقتی لوگوی شما واضح باشد خیلی سریعتر محصول شما به ذهن مشتری جا می افتد و هیچ وقت هم از ذهنش بیرون نمی رود.

 

3.مرتبط با محصول:

لوگویی که ما برای محصول انتخاب میکنیم باید حتما با محصول ما مرتبط باشد اگر طرح یا لوگویی که ما برای محصول ساخته ایم خیلی زیبا و شیک باشد اما هیچ ربطی به محصول نداشته باشد آن لوگو اصلا کارایی ندارد پس این نکته را در طراحی لوگو ی خود حتما رعایت کنید.

 

4.اندازه مناسب:

اندازه لوگو خیلی مهم است بضی وقتها اندازه لوگو به نوع محصول بستگی دارد و باید متناسب به نوع محصولی که می فروشیم باشد در کل متناسب بودن لوگوی محصول آن را حرفه ای به نظر میرساند.

 

5.تغییر نکردن:

لوگوها نباید از نظر شکل، رنگ، اندازه، نور و... در حال تغییر باشند آنها باید همیشه یک مدل باشند تا ذهن مشتری به همان یک مدل عادت کند اگر لوگوی یک محصول همیشه در حال تغییر کردن باشد هیچ وقت در ذهن مشتری نمی ماند.

 

6.تک:

سعی کنید در حدالامکان برای کار خود یک لوگوی خاص و تک طراحی کنید. یک طرحی که تا حالا به ذهن هیچ کس نیامده باشد وقتی لوگوی شما یک لوگوی خاص و منحصر به فرد باشد بعد میتوانید با بقیه لوگوها رقابت کنید و بین آنها بدرخشید. 

امیدواریم این مطلب برای شما آموزنده  و مفید بوده باشد  منتظر نظر ها و پیشنهاد شما عزیزان هستیم.

تاریخ ثبت:۹۵/۴/۲۴ نویسنده : وحید بازدید: 650نفر
join instagram