هدف از این مقاله بیان این نکته است که بازاریابی اینترنتی تنها شامل سئو نمی شود و شما نباید تنها نسبت به رتبه بندی در جست و جو وسواس داشته باشد زیرا داشتن ترافیک بالای سایت تنها هدف نیست. اگر شما مانند کسی باشید که در تونل گیر کرده فقط ابتدا و انتهای تونل را می بینید و از اطراف خود بی خبرید. یعنی آنقدر برای یک جنبه خاص تمرکز می کنید که سایر جنبه ها نادیده گرفته می شوند.

با توجه به اینکه بازاریابی اینترنتی اهمیت خاصی پیدا کرده است، این اطلاعات به شما کمک می کنند محتوای عالی را در سایت خود قرار داده و به خوبی آن را بازاریابی کنید.

اشتباه رایج

بزرگترین منبع ایجاد دید تونلی طی سالهای گذشته همان رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل بوده است. این رتبه بندی ها هرگز عامل اندازه گیری مناسبی برای نشان دادن محتوای سایت ها نبوده اند و اصلا به این منظور نیز طراحی نشده اند. تفاوت در موتورهای جست و جو باعث می شوند صفحات با ترتیب هایی ناقص در رتبه بندی قرار گیرند. اکنون اوضاع گوگل تفاوت کرده است و رتبه بندی های مختلفی را شاهد هستیم این رتبه بندی ها شامل موارد زیرمیباشد:

1.رتبه بندی با توجه به تعداد دفعاتی که مسئول سایت حساب گوگل خود را فعال کرده است

2.رتبه بندی با توجه به تعداد دفعاتی که مسئول سایت حساب گوگل خود را غیرفعال کرده است

3.نتایج خصوصی با توجه به خصوصیات سایت افرادی که حساب گوگل ندارند

 

نتایج عمومی سایت ها

بررسی کردن این همه دسته بندی بسیار مشکل است. همین طور تفاوت در دسته بندیهای بیان شده باعث نادیده گرفته شدن تعداد زیاد کلمات کلیدی می شود. نادیده گرفته شدن کلمات کلیدی به معنا کاهش پیدا کردن حجم داده های موجود در موتور جست و جو و همین طور ورود داده های بی معنی است. بسیار مهم است که بدانیم چه چیزی واقعا اهمیت دارد و تنها به رتبه بندی بسنده نکنیم.

به طور خلاصه، در سال گذشته دریافت گزارش با توجه به رتبه بندی کلمات کلیدی مشکل تر شده و از اعتبار آن کاسته می شود. بعضی معتقدند معیار اندازه گیری مناسب، آنالیتیک گوگل است.علامت هایی که نشان می دهند در مسیر درست قرار دارید.

 

اما چطور در مسیر درست قرار می گیرید؟

شما باید بیشترین تلاش خود را بکار برید. اگر می خواهید ترافیک مناسبی از موتورهای جست و جو به سایت خود جلب کنید، بدون توجه به اینکه چه تغییراتی رخ داده ، سایت شما باید کانالی باشد که از طریق آن اطلاعات مناسبی رد و بدل می شوند.

روش ها از همان استانداردهای مشابه بازاریابی محتوایی پیروی خواهند کرد. به صورت معمول محتوایی که به خوبی نوشته شده و معنادار هستند توجه مردم را به خود جلب کرده و خودبه خود ارتقا پیدا می کنند.

اعمال تغییر

ممکن است این جمله چرب زبانی به نظر برسد اما با اینکه تمام افراد برای موتورهای جست و جو هزینه می کنند تا درآمد داشته باشد، متاسفانه تنها به خاطر نیازهای تجاری موتورهای جست و جو رخ می دهد. به خاطر روند موجود این اهداف تجاری نادیده گرفته می شوند.

موتورهای جست و جو بر اساس الگوریتم تنظیم شده اند؛ این معیارها هرگز به شما نشان داده نشده و شما به تغییرات موجود در آنها عادت نمی کنید و به همین دلیل پیش بینی آنها را ندارید. سئو کار های حرفه ای در حال پیش بینی این تغییرات عالی هستند اما هرگز نمی توانند با همان سرعت تغییرات را پیش بینی کنند.

رسانه های اجتماعی نیز می توانستند الگوریتم های خود را داشته باشند اما خدمت گذاری عالی اخیرا به مسئله مهم تبدیل شده است. اگر شما می توانید زمان های مناسب برای پست کردن تبلیغات خود را تشخیص دهید می توانید مردم را به سمت خود جلب کنید.

بازاریابی ایمیلی هرگز از بین نمی رود و تنها کهنه شده است. فکر می کنم در سال جدید فرستادن ایمیل به مخاطبان از الزامات شود. روش های سئو نقش اصلی در بازاریابی اینترنتی را خواهند داشت.


تاریخ ثبت:۹۵/۴/۴ نویسنده : وحید بازدید: 451نفر
join instagram